Kreative Trøndelag
Selbu VGS > Forsideelementer > Grundercamp 2017

Grundercamp 2017

Produsert av Mediagruppa Gründercamp

Første dag av Gründercampen 2017 nærmer seg slutten og gruppene er godt i gang med sine prosjekt.  Gjennom åpne prosjekt som Den Kreative Landevei, Kultur, idrett og næring, Lokal og kortreist mat og Smart og bo og godt å leve i Neadalen, har dette gitt ungdommene muligheten til å være enda mer kreative enn tidligere.  Målet med Gründercampen er å la yngre komme med ideer om hvordan Neadalen skal se ut i fremtiden, og deretter bosette seg her etter endt studie.

 Prosjektene omhandler mange interesser, og problemstillingene er åpen. Hvilke tilbud og aktiviteter kan etableres langs fylkesvei 705 for å gjøre den til et attraktivt reisemål for turister fra trøndelag, Norge og verden? Hvilke tilbud bør Selbu og Tydal tilby for barn og unge i alderen 13-25 for at de skal synes det er spennende og interessant i bygda? Hva slags bedrifter som produserer mat og drikke kan etableres i Selbu/Tydal? Hvilke tiltak bør settes i verk for å få folk til flytte til Neadalen? Dette er problemstillinger som elevene har fundert over i dag.

 Det er tydelig at alle gruppene har jobbet grundig i idemyldringsprosessen og har mange meninger og tanker om fremtiden. Med ideer som aktivitetsfestival på Årsøya, ølbryggeri i Selbu, samlingssteder for ungdom i bygda og ”gründerhus” blir morgendagens presentasjoner mangfoldig og inspirerende for alle.

Lenke til dag 2

 

 

1c planlegger hvordan de skal gå fram

På gruppe 1e er det både de som diskuterer og de som skriver.

Gruppe 1f får det til å se latterlig enkelt ut.

Gruppe 1g ser ut til å trives med oppgaven.

gruppe 1h tar seg tid til et bilde, før de jobber videre med ideene sine

 

Gruppe 2B grubler over hvordan de kan utvikle ideen til å bli enda bedre.

Gruppe 2A ser ut til å ha funnet tonen

Godt humør er viktig å ha, mener gruppe 2E

 


Mediagruppa
Sist oppdatert: tirsdag 24. januar 2017
Utskriftsvennlig versjon 

Del